Mikä on Facebook pikseli?
Ennen kuin luet, lupaathan ettet mainosta asentamatta pikseliä. Kaadat budjettiasi kaivoon. Alla kerron miksi.

Kyseessä on markkinointieväste, joka lisätään omistamallesi verkkosivustolle. Käyttäessäsi maksettua mainontaa pikseli tunnistaa henkilöt, jotka ovat vierailleet sivustolla. Pikseliä hyödyntäen, on mainontaa paljon helpompi toteuttaa kannattavasti, sekä kohdentaa niin nykyisiin kuin potentiaalisiin asiakkaisiisi.
Miksi tämä kannattaa tehdä?
1. Seuraamalla mainosdataa pystyt parantamaan mainoksiasi. Näet, kuinka moni on siirtynyt sivustollesi niiden kautta ja kuinka pitkälle siellä he ovat menneet. Pystyt tekemään tämän pohjalta muutoksia, sekä poistamaan käytöstä mainokset, jotka eivät toimi.
2. Pystyt markkinoimaan tuotteitasi samalle henkilölle, joka on vieraillut sivustollasi. Tai vaikka lisännyt tuotteen koriin, suorittamatta ostoa loppuun.
3. Luo samankaltaisuuteen perustuvia kohdeyleisöitä. Facebook näyttää mainoksiasi henkilöille, jotka ovat samankaltaisia, kuin henkilöt, jotka ovat vierailleet sivustollasi. Tämä perustuu Facebookin algoritmeihin. Mitä suurempi määrä dataa(sivuvierailijoita) on, sen tarkemmin homma toimii.
Mitä pikselillä voi seurata?
1. verkkosivuvierailuita. Kun joku vierailee sivustollasi ja näkee sisältösi.
2. Etsit jotain sivustolta.
3. Ostoskoriin tai toivelistalle lisätty tuote.
4. Siirtymät kassalle.
5. Lisätyt maksutiedot.
6. Suoritetut ostot.
Kaikki tieto ja data liikkuu Facebookin algoritmien pohjalta, et siis saa mitään henkilöivää dataa asiakkaistasi tai sivuvierailijoistasi.
Mikäli mainostat vain hyvin satunnaisesti täysin yksittäisiä tapahtumia, jotka ovat toisistaan suuresti eroavia, niin pikseli ei välttämättä ole kriittinen. Esimerkiksi joihinkin satunnaisiin pop-up tapahtumiin voi saada hyvin näkyvyyttä ihan vain sponsoroimalla julkaisua, koska pikseliltä vie jonkun aikaa kerätä dataa ja alkaa toimimaan hyödyllisesti. Kuitenkin mikäli mainostat tuotteitasi tai palveluitasi jatkuvasti, heität mainosrahojasi hukkaan, mikäli et seuraa ja hyödynnä siitä saatavilla olevaa dataa mainontasi kehittämiseen.
Tarvitsetko apua mainonnan kehittämiseen?